Přepravní společností:
čtvrtek 30.5.
Kód0423851
EAN9788087697597
Záruka24 měsíců
PopisPodrobnostiDiskuze
Přesně před rokem utekl stoletý Alan Karlsson z domova důchodců v Malmköpingu. Teď si se svým přítelem Juliem užívá života na Bali. Tedy až do chvíle, než se Julius rozhodne připravit Alanovi oslavu narozenin. Horkovzdušný balon, kterým si chtějí vyrazit, totiž odletí bez pilota a Alan s Juliem se ocitnou na širém moři. A když je zachrání severokorejská loď, pašující uran, je jasné, že několik významných politiků bude mít znovu plné ruce práce.
NakladatelstvíPanteon
AutorJonasson Jonas
Počet stran400
Jazyk19
Rok2018
Typ produktuVázaná kniha
EAN9788087697597

Po úspěšných knihách "Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel" (který se dočkal už i filmového zpracování), "Analfabetka, která uměla počítat" a "Zabiják Anders a jeho přátelé (a sem tam nepřítel)", se autor píšící pod pseudonymem Jonas Jonasson rozhodl pro pokračování o bláznivém dědovi v požehnaném věku. V knize "Stojednaletý stařík, který se vrátil, aby zachránil svět" se tedy opět dočkáte Alana Karlssona, který právě oslavuje své 101leté narozeniny.

Kdo zná knihy tohoto autora ví, že má očekávat jednu bláznivou příhodu za druhou. Jednu méně uvěřitelnou, než tu další. A stejně je to pořád obrovská zábava. Musím přiznat, že jsem zatím okusila jen dvě z jeho knih. Kromě této to byla ještě Analfabetka. Jak se ukázalo, vůbec nepřekáží, pokud jste nečetli první díl od tohoto příběhu, kterým má být Stoletý stařík. Kniha na něj téměř neodkazuje a Alana máte čas dostatečně poznat i zde.

Ve Stojednaletém staříkovi si Alan žije se svým kamarádem Juliem na Bali za peníze, které se náhodou objevili v kufru. Ovšem, jak se postupem času ukazuje, kufr není bezedný a kamarádi musí rychle řešit svoji finanční situaci. To by však nebyl Alan, aby se mu nepřihodilo něco naprosto bláznivého, a to rovnou na jeho narozeniny! Když se takhle utrhne balón s oběma staříky, najednou je placení účtů daleko. A to jsem zatím neprozradila, jak na ně v moři narazí Severokorejská loď, převážející uran. Abychom to ještě více zamíchali, musíme navštívit prezidenta Trumpa, podebatovat s paní Merkelovou a schovat se před dlouhými prsty pana Putina. Už Vám to zní povědomě?

Ano, můžete se opět těšit na zábavnou jízdu na vlnách převažující všechnu představivost. Od pěstování chřestu, po výrobu rakví až do Afriky za duchy. Knize nemám co vytknout, moc se mi líbila, Mnohdy jsem se musela smát nahlas. Autor zachází do krajností ve vymýšlení nepravděpodobností, ale právě to dělá jeho knihy tak zábavnými. Možná se mi kniha líbila i více jak Analfabetka, ta už byla mnohdy až moc překombinovaná a čtenář se v ní ztrácel. Zato Stojednaletý stařík v ději hezky plyne, navazuje na sebe a příjemně se čte. Všem moc doporučuji! V dnešní době smíchu není nikdy dost :-)

Co si pamatuji, autor byl v době, kdy jsem četla Analfabetku zastřen tajemstvím. Nyní se toho o něm ví více. Celým jménem Pär-Ola Jonas Jonasson, původně Per Ola Jonasson se narodil 6. července 1961 ve Švédsku. Je spisovatelem a novinářem. Jeho otcem je řidič záchranné služby a matkou zdravotní sestra. Vystudoval švédštinu a španělštinu na univerzitě v Göteborgu. Do roku 1994 pracoval pro deník Smalandsposten a později pro večerník Expressen. Založil vlastní mediální společnost, pod názvem OTW s více než 100 zaměstnanci. Byl také producentem švédské televize TV4.

Po dvaceti letech začal trpět syndromem vyhoření a také bolestmi zad. V roce 2005 se tak rozhodl změnit svůj životní styl, prodal firmu a odstěhoval se i se svojí kočkou do jihovýchodního Švédska. V únoru 2007 se oženil s Norkou a přestěhoval se s ní do městečka Ponte Tresa u Luganského jezera ve Švýcarsku, kde dokončil svoji dlouho plánovanou knihu "Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel".

Má syna, kterého po rozvodu získal do péče. Od roku 2010 s ním žije na ostrově Gotland. Z českých spisovatelů má v oblibě Jaroslava Haška a Milana Kunderu. Tereza S.